Jobbigt!

Som sagt så börjar denna mamma ledigheten ta slut och jag får en klump i magen och tårar i ögonen av bara tanken. Att lämna barnen på dagis några timmar är inte så jobbigt då jag vet att dom har det bra där och tycket det är kul, jag ser bara hur kul Noel har det ibland vill han inte ens gå hem. Men det som gör mig ledsen och ger mig klump i magen är att jag inte får träffa dom så mycket som hag vill. När vi båda jobbar blir det jag som lämnar tidigt på morgonen och hämtar på eftermiddag. Alltså kommer det bara bli hem fixa middag och fixa dom för natten sen är det typ läggdags. Kan man inte få fler timmar på dygnet?

Nu vet jag hur pappan i huset känner. Nu kommer man uppskatta helgerna så mycket mer och ta till vara på dom dagarna.



Jag älskar er så det gör ont ♥

Samtidigt som jag inte vill lämna bort mina killar så ska det ändå bli lite kul att få komma tillbaka till arbetslivet och tjäna pengar ;) Har nu varit hemma sen hösten 2010 så det är dags för mig att komma in i den verkliga vardagen. Ska bli kul för Micke att få vara pappaledig och se hur det livet är ;)

Nu ska jag verkligen njuta den sista tiden som mammaledig för det är nog sista gången då vi känner oss klara med barn ;)


Jag förstår dig - blir redan ledsen av tanken på att lämna bort Tuva :(

2013-01-25 // 08:45:35
» Nina

Jag känner precis som du, man har en klump i magen för att man inte ska få träffa sitt barn hela dagarna:( men det ordnar sig ju alltid:)

2013-01-25 // 11:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback