Spy fest!

Igår kväll vid tio när Micke gick och la sig så började Noel hosta till sen kommer Micke upp i panik och säger att Noel har spytt. Så in lugna Noel, torka spya, bädda rent. Då var det inte så mycket så Noel somnade om men det tar inte så lång tid så hör jag honom hosta och Micke kommer upp och då står han på alla fyra och spyr och då är det hela sängen, hela honom stackarn! Så Micke bäddade rent och jag in med Noel i badrummet och duschade av båda oss sen satte vi oss i soffan en stund för att se om det skulle komma mera. När allt var nybäddad kröp vi alla ner i sängen och tittade på tv ville ha koll om han skulle spy mera men Noel ville bara sova och verkade inte må så illa så vi alla somnade och vaknade sen vid tre av att han hostar och börjar hulka så jag upp med honom i famnen och har spyr slem i min hand och inge mer. Sen somnade han snabbt om och vaknade imorse och ville ha välling. Så i med välling och sen tog vi det lugnt i sängen sen somnade vi alla om efter att ha ringt dagis och sagt att vi inte kommer idag och vaknade vid elva upp och åt frukost/lunch. Noel fick i sig båda gröt och smörgås! Och han har fått behålla allt han ätit och är sig själv :)

Jag tror han spydde för att få upp allt slem som han haft då hostan inte gått bort. Läkarna sa att tillslut spyr dom för att få upp slemmet då dom inte kan spotta och harkla upp det som vi kan! Så vi hoppas på det så det inte är magsjuka han kom hem med.

Det var första gången Noel bjöd på spy fest här hemma. Hoppas det dröjer länge till nästa gång! Hoppas han slipper bli sjuk något mer nu på ett bra tag :)

Så idag tvättar vi och städar sen blir det att ta en bad så vi känner och fräsha :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback