Påsk helgen



I fredags så åkte vi hem till min syster med familj där vi åt tre rätters, mums! Blev då grill premiär och oj så gott det var. Ungarna busade på för fullt och på lördagen blev det lekparkshäng innan vi åkte hem.

I lördags förutom lekparkshäng så fick vi punka på vagnen så vi fick gå med en trasig vagn till barkaby outlet (tog kanske 1,5 timme) och skulle se om någon butik kunde fixa det men det kunde ingen men på babyproffsen hade dom iaf släng så vi kunde laga det hemma själva. Så vi fick pumpa däcket innan vi begav oss hem för att hoppas på att luften skulle hålla ett tag. Som tur var så tajmade alla tåg och bussar så vi kom hem utan att ha sönder vagnen :P Väl hemma så var luften slut igen men då lagade jag det så nu har vi en vagn med luft :) När vi kom hem så kom barnens farmor och farfar hit och åt påskmat. Grabbarna blev bortskämda med påskägg och även från faster som var så snäll och skicka med farmor och farfar påskägg från dom. Tusen tack för dom fina kläderna och fotbollen var en favo :)

I söndags var vi hemma och fixade, fick äntligen lite ordning i källaren där jag sorterade om lite, tog ner vinterkläder och upp med vårkläder, fixade även på våran uteplats så vi nu kan sitta där ute när solen är framme. Måste dock fixa ett bord så vi kan sitta och äta där ute men nu är det fortfarande kallt så det är ingen bråttska. På eftermiddagen gick vi hem till mamma där det var påskfirande, fick jätte god kycklinggryta måste nog sno recept sen :) Blev påskägg även där och Noels var fylld på majskrokar till hans stora förtjusning :)



Igår måndag åkte jag och Vilde med Mamma, moster och kusin Amanda till skärholmen för att kika lite. Jag har fått pengar i förskott av mamma och Ubbe så jag hittade mig en tröja som jag letat efter länge och tur nog så fanns den där :) Resten av dagen slöade vi hela familjen hemma.

Så såg våran påskhelg ut :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback