Middagstips?



Det frågar man sig varje dag och för det mesta blir det samma mat som går runt helatiden. Jag börjar bli så trött på våran mat så kom med tips, vad äter ni till middag? Jag skulle vilja få in mer fisk och kyckling i våran vardag!

Vet ni några bra matbloggar som man kan få ännu mer tips ifrån? Vi behöver hjälp :)



Jag gjorde Kyckling med champinjoner/purjolök med en basilika/tomat cremefraiche och sen grönsaker till. Den är mild. kan du ha pasta eller ris till.

2011-11-16 // 17:41:26

Idag käkade vi kyckling, ris och curry sås. Enkelt och gott. Vi köper fryst kyckling, antingen kycklinginnelår, klubbor eller nåt med ben. Penslar på olja (då får den sån där god krispig yta) och kryddar sen in i ugnen. Där sköter den sig själv i ca en timme (oftast lite längre). As gott!



Fisk kan ni göra egen fiskgratäng. Har ett jätte gott och enkelt recept där :)

Lax i ugn med rotgrönsaker är också Jätte gott :D



2011-11-16 // 18:25:57
» Linda

Igår åt vi pastagratängen, as god!!!



Jag brukar göra en god kycklinggryta med pasta, fick receptet från Emma engång. Kycklingfilé, lök, paprika, champinjoner, matlagningsgrädde och kyckligfond och massa kryddor:)



Sen brukar jag göra lax i ugn med citronsås med pasta eller potatis till:)



Pussss

2011-11-17 // 09:01:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback