Gud så skönt!

Idag fick vi hem papper på att Noel har fått plats på dagiset vi sökte. Samtidigt som jag blev jag fick jag en liten klump i magen min lilla fis ska bli stor och börja på daigs. Hur ska det gå? Jag vet att det kommer gå kanon!

Men har lite funderingar om ni kunde hjälpa mig?

- Det står att han har placeringsdatum 17januari, ska han vara inskolad och klar då eller börjar man inskolningen då?

- Sen ska man kryssa i om man arbetar eller om man är föräldraledig med ett annat barn. Jag kommer inte hinna börja jobba innan nästa kommer så jag kommer ju vara föräldraledig men kan man kryssa i fast barnet inte har kommit än? Hur gjorde ni fick andra barnet tätt inpå och inte hann börja jobba?



Jag hade nog varit fl med noel till andra bebisen kom :)

2011-11-09 // 13:05:57
» s

inskolningen brukar börja det datumet.

kryssa i föräldraledig, de räknar ju bara ut vilken avgift ni ska betala. är strunt samma om bebisen är född eller ej.

2011-11-10 // 16:44:12

Det beror ju på hur mkt föräldrardagar du/ni har tagit ut. Jag tog ju ut 7 hela dagar av 7 möjliga och därför räckte min SGI inte längre än ett år, jag gick på föräldrarpenning enligt lägsta nivår dem sista månaderna. Ni är ju två så då kanske det funkar tills du börjar ta ut din nya föräldrarpenning. För den kan man väl som tidigast påbörja två månader innan beräknad förlossning. Ett tips är ju att ta det som det kommer, det inskolningsdatumet ni har fått är då han börjar, sen beroende på vilken typ av inskolning ni har så beräknar man att den är "klar" eller fullbordad efter två veckor. Han kanske stormtrivs och ska gå alla timmarna han får, eller så låter du han gå några timmar per dag och ledig fredagar.. Eftersom ni är en som arbetar och en som står som "föräldrarledig" så kommer dem beräkna dagisavgiften utefter vad ni har som inkomst.. lycka till och hoppas att han kommer trivas=)

2011-11-10 // 18:33:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback