Händelsen i tyskland

Jag antar att ni inte har missat det som hände i Tyskland igår? En skolmassaker som återigen har ägt rum, ett blodbad som tog minst 17 unga liv.

Klockan 02.45 på onsdagsmorgonen chattade Tim Kretschmer med en vän och så här skrev dom:

"Skit också Berndt, nu har jag fått nog av det här värdelösa livet. Alltid samma sak. Alla skrattar ut mig, ingen ser min potential. Jag menar allvar. Jag har vapen här. I morgon går jag till skolan, då blir det grillparty. Ni kommer att höra talas om mig. Kom ihåg namnet Winnenden".
Kompisen svarade: "Lol" (laughing out loud = skrattar högt).
Varpå Kretschmer uppmanade honom att inte ringa polisen eftersom han bara "larvar sig".

Inte ens sju timmar senare klev 17-åringen in i skolan. Han var klädd i svartvita kamouflagekläder och hade fickorna fulla med ammunition. Under de mardrömstimmar som följde avlossade Kretschmer antagligen över 113 skott; minst 60 i skolan, nio under flykten därifrån och dessutom hittades 44 patroner hos bilhandlaren, där en säljare och en kund mördades.
Sedan, omringad av poliser, tog Tim Kretschmer sitt liv genom att skjuta sig själv i huvudet.


(bild och fakta tagen från expressen)

Hur ska man få detta att inte inträffa? Helt sjuk, men vems fel är det är den pojken som gjorde det eller omgivningen som inte tar hand om dom deprimerade, arga och osedda personerna?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback