Mellanmål

 
Jag måste bli bättre på att äta mellanmål då jag ofta blir hungrig och sugen på något på kvällen vilket inte är bra
om man vill gå ner i vikt. Jag märker om jag ätit dåligt/för lite under dagen för då vill jag gärna ha en smörgås, godis eller
liknande på kvällen. Man ska ju äta två mellanmål per dag en mellan frukost och lunch och en mellan lunch och middag.
Om jag har ätit bra så står jag mig längre, blir inte hungrig på kvällen och är förövrigt piggare och gladare så nu måste
jag skärpa mig vad det gäller min mat. Nu när jag går hemma med Vilde så kan jag både hoppa över frukost och lunch utan
att känna mig hungrig vilket INTE är bra. Men jag kan komma på vid tre juste jag har ju inte ätit idag eller knappt drukigt
något heller så skärpning på det!! Jag hoppas att jag får in bra rutiner på det när jag kommer in i arbetslivet igen och får
in rutiner igen. Jag har bra rutiner på barnen men mina rutiner är som dom är.
 
Äter ni mellanmål? Äter ni även varje måltid som frukost, lunch och middag?


» Ica

Jag äter frukost vid 8.00 Sedan lunch 12.00, När Lucas kommer hem vid 15.00 äter jag mellanmål sedan kvällsmat vid 18.00. Jag tar dock en, två finncrisp till teet senare på kvällen.
Jag är sämre på att dricka. Försöker dricka 1-2 l om dagen men det är jag långt ifrån!

2013-02-18 // 16:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback