Vildes dop!

Har varit lite tyst då vi haft fullt upp. Fredagen gick åt att förbereda inför dopet och baka det som skulle bakas, tur att svärmor kom och hjälpte annars hade jag fått bakat halva natten ;)

Lördagen var det upp skapligt då jag skulle färga håret och fixa mig och barnen, duka iordning i lokalen och sen träffa prästen och stå redo att klockan skulle slå tolv och det börja. Vilde var glad och lugn helatiden, Noel satt fint med mormor och farmor men mot slutet fick han lite spring i benen och kom upp och bort till lekhörnan där han kom släpandes med den största nallen han hittade och satte sig på golvet framför mig. Vi alla fick oss ett gott skratt :) Gudmor/faster höll ett känslosam dikt och Marlene sjöng två vackra låtar som gick rakt in i hjörtat. Tack fina ni <3 Fick hålla emot tårarna bra många gånger ;) Efteråt blev det dopfika, pressent öppning och barnen lekte och vi vuxna snakade skit. Tack alla som kom och gjorde denna dag till något speciellt! Och tack mamma och svärmor för all hjälp <3



Efter vi städat lokalen och landat en stund hemma gick vi till mamma där vi åt middag där även syster och kusinerna var. Hem till nio då vi plockade undan lite och stupade i säng hela familjen vid tio :)


Vad gjorde dom vuxna???

2012-10-02 // 10:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback