2012-01-31

God morgon!

Här hemma är det morgon då Noel tyckte vi skulle ta sovmorgon och vakna halv tio, verkligen inte mig emot :)
Natten har varit så bra den kan vara med en sjuk liten kille så idag känner jag mig någorlunda utvilad. Noel är piggare och leker för fullt här hemma, dock har ögonen blivit värre och nu är det klet i båda ögonen. Imorse fick jag tvätta och hjälpa skrutt att öppna ögonen då dom var helt igen klistrade. Snoret rinner för fullt och hostar gör han massor! Men det känns som att det går åt rätt håll förutom ögonen men dom sa att det kunde vara förkylningen som går ut från ögonen och då förstår man att det är mycket klet. Men imorgon ska vi på återbesök på vårdcentralen se vad dom säger då om hans ögonen.

Man märket att skrutt är piggare och har ingen feber för han har haft massa bus för sig här hemma. Hittade honom i hans rum och då hade han flyttat sitt bord fram till byrån och klättrat upp för att hämta hans kontroll till tv:n, den lilla rackar ungen :P

Idag tänkte jag plocka lite här hemma. Om man låtar sakerna vara en dag så verkar pappan i huset tro att det är okej att stöka ner lite till. Imorse när jag gick upp så låg det massa smuttstvätt i hallen, gamla matlådor slängda i köket, mjukiskläder överallt i vardagsrummet. Sen alla Noels leksaker överallt på det! Som ni hör har jag två att städa efter snart tre så mitt liv innebär att plocka efter dom om man ens ska kunna leva i det här hemmet, haha! Blir även att slänga in en maskin tvätt och försöka minska tvätthögen. Och sen försöka komma på vart vi kan ha våran fina vagn ståendes någonstans i vardasrummet så det inte tar allt för mycket plats. Vill inte ha den ute i trappen och sen har vi inget barnvagnsförråd. Så det får bli att ha två vagnar här uppe :P Enkelvagnen går iaf igenom våra dörrar så den står inte i vardagsrummet med syskonvagnen går bara in i vardagsrummet och är det ända stället vi kan ha den på.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback