Inga vattkoppor!

Imorse tog jag en titt på Noel och han hade inte fått mer prickor bara npgra få under foten och ännu mera blåsor i munnen så jag blev osäker på vad det kunde vara så ringde våran mysiga bvc skötare Christina och hon sa direkt höstblåsor vilket dom sa på dagis när jag ringde att många barn har nu. Tydligen enligt bvc smittar det innan och inte nu när det brytit ut så imorgon går vi till dagis under luciafirandet men annars är hemma. Man kan även få feber men det verkar Noel slippa än iaf. Det ända vi märker är att han har ont i munnen speciellt när han äter så vi varvar med kalla nappar sen dricka kallt vatten. Till frukost åt han massor av yoghurt utan gnäll så det är bra :)

Får se om Vilde blivit smittad men än ser vi inget tecken på det. Tyckte mig se att Noel fick första blåsan på läppen och på tungan i fredags men tänkte inte så mycket på de.

Så idag är vi hemma och slöar. Blir att se film, rita och bara vara. Blir nog tidig vila idag flr Noel då han redan gäspar och Vilde med. Ha en bra dag!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback