Utmanad !!

Blev som sagt utmanad av Jossan så här kommer svaren :)

1. Hur länge har du bloggat?
Började blogga 2007 någon gång!

2 Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut, en månad innan du själv började?
Oj det var ju så länge sen minns inte riktigt!

3. Vilken var den första bloggen du förälskade dig i?
Haha det minns jag heller inte! Men jag tror det kan ha varit Stina-Lee den läste jag flitigt!

4. Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Jag kan inte se dom förta inläggen, trist som fan! Men dom andra jag läst så skrattar jag bara, haha! Kan tycka att vissa är lite "fjortis" varning på :P

5.Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare.
Är en del mamma bloggar, är ju så roligt och mina vänners såklart! Men "kända" är Stina-Lee, Kenzas, Ellinorak, Katrin (Bingos tjej).

6. Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du gillar.
Oj svårt, passar på den...

7. Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig vars, blogg du gillar.
Passar här med..

8. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Dom tycker nog det är kul för att dom får följa det som händer i mitt/vårat liv. Dom gillar nog det mer nu när dom får läsa mycket om Noel.

9. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i bloggen?
Ja det tror jag, vi får fråga dom :P

10. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Klart jag har en gräns, det som är allt för privat håller jag utanför bloggen. 

11. Nämn några saker du aldrig bloggar om och varför.
Jag bloggar aldrig om "privata" saker för det vill man hålla för sig själv. Man får inte glömma att vem som helst kan gå in och läsa. 

12. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Hur ska jag svara här? Haha! Jag bloggar inte för att få bekräftelse, men klart det är kul när man får positiva kommentarer. Jag bloggar för att jag ska kunna gå tillbaka och se vad som hänt i mitt liv, blir som en dagbok.

13. Tror du att man kan lära känna någon genom att läsa hans/hennes blogg?
Jag tror inte man kan lära känna någon helt men till viss del tror jag!

14. Har du träffat folk IRL efter att du har fått kontakt med dem via bloggen?
Dom jag har haft kontakt med genom bloggar har jag vetat vilka dom var sen innan så jag har inte träffat någon jag inte vetat vem det var sen innan, kanske blir ändring på det nu när man är mamma ledig!

15. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja det tror jag!

16. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller andra bloggar?
Nej det har jag inte, har inte så stor blogg. Dom som läser är mest familj och vänner.

17. Har du själv skrivit någonting du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej inte direkt!

18. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Nackdelar är att man får lite ångest om man inte bloggat på några dagar, haha!

19. Tror du att du fortfarande bloggar om 2 år?
Ja det tror jag, kommer ha bloggen nu som en dagbok där jag ska kunna gå tillbaka och se Noel´s utveckling..

20. Nämn fem bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Linda
Emma
Bella
Mia
Syster yster



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback