Sy egen sittdyna till barnvang!

Jag har blivit en riktigt nörd när det gäller barnvagnar, inte så att jag ska sälja våran och köpa ny. Fick ett tips från en mamma om en sida på facebook där man disskuterar barnvagnar och kan få mycket tips och råd. Så efter att ha suttit på den sidan i några dagar så vet jag nu vilket syskonvagn vi ska ha plus att jag har blivit så sugen på att fixa sittdyna till kommande syskonvagn bara för att piffa upp den och få den mer personlig! Så jag kikade runt igår kväll på sidor där folk säljer sittdyna och blev för snål då dom var rätt dyra och inte så som jag ville ha dom. Så efter att ha frågat om tips på hur man kan sy en själv och då hittade jag en bra sida hur man får ut ett bra mönster :) Ni som är intresserade av att också sy själv in och kika här!

 

Jag gillade den svarta med vita stjärnor men funderar på att ta kanten i en annan färg typ turkos eller limegrön, eller en av varje så brorsorna inte har samma färg :) Sen om mitt resultat blir bra är en annan fråga då jag inte är direkt någon sy människa men vore kul att prova! Har ju fram tills vintern är över och det är dags att plocka bort åkpåsen från vagnen, hehe!

Någon annan mamma som är intresserad av att sy egen för då kan vi ju hjälpas åt? ;)



Visst blir man knäpp av den sidan? Min syrra är ju en av dom..jag drömde om en donkey häromnatten. Ha ha! Men man lär sig massor. Servade och tvättade vagnen häromdagen med vapenfett och silikonspray. :-)

2011-12-04 // 13:40:58

Visst blir man knäpp av den sidan? Min syrra är ju en av dom..jag drömde om en donkey häromnatten. Ha ha! Men man lär sig massor. Servade och tvättade vagnen häromdagen med vapenfett och silikonspray. :-)

2011-12-04 // 13:42:22

Jag var inne på det förut men la det åt sidan :)

Kram

2011-12-04 // 20:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback