Kolakakor!


Bild lånad från google.se

Har precis bakat kolakakor, sista plåten står inne nu! Kan säga er att det luktar så gott här hemma. Dessa kakor ska jag avnjuta till Twilight :) Grabbarna somnade precis (Micke med som var så trött efter bökiga natten) så jag passar på att titta på första Twilight filmen, den gick ju igår på tv men missade i början för jag nattade Noel så ska se den idag istället!

Receptet fick jag av Annette som bjöd på dessa kakor i måndag på mammaträffen! Här syster kommer receptet:


KOLAKAKOR:
200g margarin (rumsvarmt)
1 3/4 dl socker
6 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
3 1/2 msk ljus sirap
2 msk vaniljsocker

Rör ihop degen. Forma degen till stänger (typ fingertjocka) och lägg på plåt med bakpapper. Ta en gaffel och tryck till dom.
Grädda 10-15 min 175 gr
Skär till kakorna när de är varma

Lycka till!



Tack för att du påminde mig om filten, får bli några fler byxor också :) sen väntar jag med strl 56. Kände också att det brukar väl vara så att dom växer ur strl 50 ganska fort, då hade jag inte helt fel ;) kram

2011-12-15 // 20:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback