Kontroll på förlossningen ..

Igår var vi på kontroll på förlossningen då jag var orolig att något var fel. För Lilleman har varit ovanligt lugn i magen dom senaste dagarna så jag ringde in och dom tyckte vi skulle komma in på kontroll. Jag ringde Micke som fick puls 200 och glömde typ allt på jobbet, haha men han var iväg fort fast jag sa du behöver inte stressa ta det lungt. Haha han e go han, han sa att han aldrig sprungit så fort till bussen förut :P

När vi kom in på förlossningen så fick vi lägga oss i ett rum och en barnmorska kom in och kände på magen och lyssnade på hjärtat vilket lät jätte fint. Fick även trycka på en knapp varje gång jag kände en rörelse, vilket jag självklart gjorde då, han levde rövare. Gillade väl inte apparaten jag hade på magen, hehe! Men iaf det testet visade sig vara normalt så det var skönt. Sen tog dom blodtrycket vilket var högt och sen hade jag tydligen feber, kunde bero på att jag varit så orolig och sen är det vanligt att man har högre såhär i slutet. Dom gjorde även ett ultraljud där det visade sig att jag hade lite fostervatten så det är väldigt trångt där inne. Så vi fick en remis för ett nytt ultraljud imorgon bitti för att se om det kommit mera fostervatten annars kanske dom måste sätta igång mig tidigare. Så imorgon får vi veta mera hur det blir! Vi hoppas på igångsättning bara för att få honom hos oss men på ett sätt vill jag att det ska sättas igång normalt men huvudsaken är att Noel mår bra och att vi får hålla honom snart, vårat lilla hjärta!

Idag ska jag träffa mina tjejer, får se om det blir sista gången som gravid :) Men dom ska jag inte träffa förens vid tre då Linda jobbar. Så innan dess blir det att ta det lugnt här hemma, ta en lång varm dusch och diska blir det iaf!

Hörs senare!!


» Sara

Haha ser Micke framför mig, kutandes i snön till bussen med panik i ögonen! haha, sitter här och skrattar!



Nu är det fan i mig nära, skönt att höra att lillen mår bra och kan förstå att det är skönt på ett sätt att veta att det förmodligen är dags snart snart snart! Lycka till imorn, nån av er måste uppdatera hur det går! Vilken tid ska ni vara där?

Puss

2010-12-02 // 13:02:18
» Sara

Ja gör de, dom är så bra för dom är redan klara så behövs bara stekas på lite så dom blir varma!



Ja det måste du/ni göra, hahah ja de ska bli kul att se hur Kalle reagerar när det väl är dags. Kommer säkert komma när han är påväg till en bortamatch eller nåt :P

2010-12-02 // 14:03:52
» malin

Hej!

Hur går det för dig? Den där apparaten har jag också känt på hihihi fast jag tyckte det var svårt just med att trycka själv. Bättre med den andra som registrerar själv.



Själv kom jag hem i går kväll, blev en längre vistelse än jag trott det skulle bli. Så spännande att det snart är er tur =)

2010-12-05 // 00:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback