Vi har nog bestämt oss!!

Vi har pratat namn till våran son och det blir nog Noel, båda vi har fastnat för det namnet och det hade vi redan innan vi visste att vi skulle ha barn. Har kollat runt på andra namn men inget vi har fastnat för och Noel är ju så fint :) Så ser han inte ut som något annat när han fötts så är det en liten Noel som ligger i min mage :)

Noel betyder:
Namnet Noel kommer från latinet och betyder "födelse" och syftar på Kristi födelse.
Noel betyder Jul på franska.

fakta från: svenskanamn.alltforforaldrar.se



Lite roligt att det betyder jul för först var han beräknad den 20:e men han kan fortfarande komma på jul :)



» Sara

Ja det kan jag tänka mig! Det går så fort nu snart känner vi väl lillen sparka för fullt! :)

Ja det känns så bra!! Vi ska skriva kontrakt imorgon men det var ju lånet vi väntade på! Så våra små knoddar kan leka massa! :)

Puss



2010-08-02 // 10:49:34

Fint namn! Kände på mig att det skulle bli en pojke :) Grattis förresten! Kram

2010-08-02 // 11:13:09
» Linda

Det var lite roligt att det betyder jul faktiskt, när han är berkänad vid juletiderna :) Puss puss

2010-08-02 // 15:13:30
» Sara

Haha jaa nu går det fort! :P

2010-08-06 // 11:03:37
» Mia

Noel är ett fint namn :)

2010-08-06 // 17:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback