26 Augusti 2010

God kväll!!

Urs gillar inte den stress jag känner nu. Känns som jag har ett stort berg av saker som jag bara MÅSTE hinna göra fram tills bebis kommer. Jag vill att allt ska vara så perfekt för honom när han väl är ute. Jag ligger vaken i ett par timmar innan jag kan sova för jag planerar och planerar över hur vi ska hinna med allt. Sen ska vi ha råd och köpa allt som måste inhandlas, tänk om vi kunde vinna på lotto så man bara kunde åka och köpa allt på en dag så hade det inte varit så stressigt :P Men så är inte livet, tyvärr inte för oss iaf. Här växer inte pengarna på träd direkt. Och nu när jag gått ner till halvtid pga min foglossning så förlorar vi lite pengar på det. Men vi har diskuterat att det är det värt för vi vill inte skada min kropp eller fostret. Har ju oxå haft problem med sammandragningar och tryck över magen när jag jobbade.

Lista på vad som ska göras:

Inhandlas:
- Vagnen (plus liggdelen)
- Bilbarnstol
- Madrass och sängkläder till spjällsängen
- Skötbord
- Ny säng till oss


Att göra:
- Packa och sortera
- Flytta alla möbler till nya lägenheten
- Måla om i hall, kök, sovrum och barnrum
- Inreda så det ser ut som ett hem
- Tvätta alla barnkläder
- Hinna vila inför förlossningen


Sen finns det massa mer som ska göras men det kan jag göra vart eftersom "Noel" kommit ut!
Kan ju iaf säga att vi har att göra den närmsta tiden. Hoppas vi får flytta in tidigare så blir det inte lika stressigt! 1:a oktober är det sagt men dom sa att dom kanske kunde flytta tidigare som jag hoppas på två veckor tidigare.

Dagen som varit så har jag jobbat, sen åkte jag hem direkt och åt lunch sen somnade jag på soffan. Efter det så tog jag ett låångt varmt bad vilket var så skönt för kroppen. Passade även på att göra en ansiktsmask, peela kroppen sen smörjde in hela kroppen så nu är jag som en ny människa :)

Just nu så känner man verkligen hur "Noel" rör på sig i magen, det är helt underbart. Men ibland kan det göra ont, kan kännas som håll som sen släpper efter en liten stund. Det är väl han som sparkar på något då?

Nu ska jag slöa på soffan och få lite massage av min Älskling sen blir det tidigt i säng. Ska lägga vete kudden på svanken vilket var rätt skönt. Smärtan jag har blir inte lika starkt då så man får det lättare att somna.

Nu ska jag sluta skriva, blev ett inlägg om lite allt möjligt :) Vi hörs när vi hörs, XoXo







det är ju 4 månader innan noel kommer... så stressa inte

2010-08-26 // 21:43:52
» Linda

INTE stressa! Ni kommer hinna! PUSSSS

2010-08-27 // 10:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback